Lid worden

Heeft uw kind interesse om lid te worden van Scouting? Stuur dan snel een mailtje naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., dan kunnen wij u vertellen of er direct plaats is voor uw zoon of dochter, of dat uw zoon/dochter op de wachtlijst geplaatst moet worden. Gezien de groeiende interesse in Scouting, is er namelijk bij sommige speltakken een wachtlijst en kan het zijn dat er niet direct een plaatsje is voor uw zoon of dochter.

Wachtlijst

Hier vind u meer informatie over de wachtlijst en hoe hiermee gehandeld wordt.

Hoe zet ik mijn kind op de wachtlijst?

U kunt uw kind op de wachtlijst plaatsen door een mail te sturen naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Graag ontvangen wij de volgende informatie:

• Naam van het kind
  • Geboortedatum
  • Adresgegevens
  • Telefoon
  • Eventuele opmerkingen

Het plaatsen van uw kind op de wachtlijst kost u niets en is volledig vrijblijvend.

Wanneer is mijn kind aan de beurt?

Het is lastig te zeggen wanneer iemand op de wachtlijst aan de beurt zal zijn. Dit heeft allemaal te maken met de grootte van de wachtlijst, het aantal leden die overvliegen naar een (oudere) speltak, hoeveel kinderen er van de jongere speltak overvliegen naar deze speltak en het aantal leden dat stopt met Scouting.
Over het algemeen vind de inloop plaats aan het begin van het nieuwe seizoen (medio augustus/september na de zomervakantie).
Als uw kind aan de beurt is wordt er contact met u opgenomen en wordt uw kind uitgenodigd om een 3-tal keer (gratis) te komen kijken bij de speltak. Als hij het leuk vind mag hij direct blijven, zo niet dan wordt uw kind van de wachtlijst gehaald en maken we een ander kind blij.

Kan mijn kind al eerder komen kijken of Scouting iets is?

Bij de speltakken die een wachtlijst hanteren mag uw kind pas komen kijken als hij volgens de wachtlijst aan de beurt is; eerder niet. Het is namelijk leuker voor uw kind wanneer hij het leuk vindt, hij er ook direct bij mag komen. En niet dat hij nog een (onbepaalde) tijd moet wachten voordat er voor hem of haar plaats is.